Cicles 2014

Cicle de comunicació

«Elaborar butlletins de distribució massiva amb eines gratuïtes»

Powered by iWith.org / @iwithorg
Creative Commons License

Una mica de mi

Francesc Bassas i Bullich @francescbassas

Francesc Bassas i Bullich

Una mica d'iWith.org

@iwithorg

iWith.org

Internet per a ONG i ara també per a empreses solidàries

www.iwith.org

Una mica de vosaltres

iWith.org

  • El vostre nom
  • La vostra entitat i què feu

Comunicació

Digital Communication
Fer que un altre participi (d’allò que posseïm), fer que sigui comú a ell i a nosaltres, transmetre.

Comunicació (convé no perdre de vista)

  • Emissor (nosaltres)
  • Missatge (comunicat, informació de l'entitat, informació de cursos, agenda, etc.)
  • Destinatari (voluntaris, la nostra xarxa de contactes, un sector de població determinat, etc.)
  • Codi (paraules, imatges, audiovisuals, etc.)
  • Canals (comunicació analògica vs. comunicació digital)

Canals de comunicació "analògica"

  • Enviaments postals, buzoneo (en català bustiada), etc.
  • Telemarketing (via trucades telefòniques)
  • Espais publicitaris i de difusió (premsa escrita, revistes, ràdio, televisió, etc.)

Canals de comunicació "analògica" - contres

  • Intrusió (recepció de missatges no desitjats)
  • No-immediatesa (el canal de comunicació en general no permet una propagació immediata del missatge)
  • Cost econòmic elevat (cal vigilar que la transmissió del missatge no impliqui una inversió econòmica per sobre del retorn que en poguem obtenir)
  • Dificultat en l'avaluació de la resposta

Canals de comunicació digital - pros

  • Personalització (adequació del missatge al destinatari)
  • Immediatesa (el canal de comunicació permet una propagació immediata del missatge)
  • Cost econòmic reduït (tot i que no existeix la gratuïtat, els costos associats en el desplegament del missatge permeten que en general la inversió feta estigui per sota del retorn que en podem obtenir)
  • Facilitat en l'avaluació de la resposta

Canals de comunicació digital

  • Enviaments massius de correus electrònics, SMSs, notificacions push, etc.
  • Xarxes socials (twitter, facebook, google plus, youtube, pinterest, etc.)
  • Espais publicitaris i de difusió (medis digitals)
  • Presència web

Abans de començar

  • A quants butlletins electrònics esteu subscrits? (promocions i botigues online, entitats, etc.)
  • Quants d'aquests butlletins electrònics us llegiu de dalt a baix?
  • Quants d'aquests butlletins electrònics ja ni els llegiu i van directament a la paperera? (us heu plantejat mai de donar-vos-hi de baixa?)
  • Què tenen aquells butlletins electrònics que aconsegueixen captar-vos més l'atenció?

Enviaments massius de correu electrònic

Mailing

Mailing

Nadie dijo que fuera fácil

  • NO podem utilitzar el nostre client de correu electrònic convencional per fer enviaments massius
  • LIMITACIONS d'enviaments amb els comptes de correu convencionals
  • COMPLEXITAT tècnica d'implementar o adaptar eines d'enviaments massius
  • LLISTES NEGRES... el forat negre dels enviaments per correu electrònic
  • DIFICULTAT en dissenyar plantilles que es visualitzin correctament en tots els clients de correu electrònic i dispositius (Outlook, Thunderbird, Gmail, Hotmail, etc. i ordinadors de sobretaula, portàtils, tauletes, mòbils, etc.)

Solucions (I)

Solucions (II)

  • Proveïdors de serveis d'enviament massiu de correu electrònic

Què necessitem?

Definir una bona estratègia de comunicació

  • Base de dades de destinataris
  • Diferents plantilles de mailing en funció del missatge i dels destinataris
  • Generació de continguts amb la web com a punt de partida
  • Coordinació amb comunicació a les xarxes socials
  • Definir mecanismes per a la captació de nous subscriptors
  • Avaluar continuament la nostra comunicació

MailChimp (I)

MailChimp

Freemium = Gratuït però amb limitacions i condicions

Opció freemium

Entrepreneur

Up to 2,000 subscribers

Send 12,000 emails to 2,000 subscribers for free. No contracts, and no credit card required. It’s free forever.

We do also require that all free accounts include a MonkeyRewards badge in your campaigns and signup forms.

Opcions de pagament

  • Monthly plan - Up to 50.000 subscribers
  • Pay As You Go plan - Up to 50.000 subscribers
  • High Volume plan - More than 50.000 subscribers


http://mailchimp.com/pricing/

Mailchimp (II)

Funcionalitats

MailChimp

Campanyes i Llistes

Lists

Dissenyador de plantilles

Email Template

Dissenyador d'emails

Email Design

Personalització d'emails

Email Design

Multiples comptes d'usuari

Email Design

Xarxes socials

Email Design

Informes

Email Design

MailChimp (III)

Demo

MailChimp

That's all folks!

Feel free to share it